Články
Stanislav Koreň
Bienále Slnka 2025
Jozef Bajus: Príklad v priesečníku
Najnovšie správy
Kniha mesiaca DECEMBER
Dielo mesiaca DECEMBER
Knižnica dizajnu budúci týždeň zatvorená
Dielo mesiaca NOVEMBER
Newsletter
Výstavy
Dizajn bez hraníc
Výstava DUŠAN : JUNEK : DIZAJN
Trienále plagátu Trnava 2025
Akcie
MEDZINÁRODNÁ KONFERENCIA „COMMON SPACE PLATFORM“
SLOVENSKÝ DIZAJN OCENENÝ V ZAHRANIČÍ!
SLOVENSKÝ DIZAJN OCENENÝ V ZAHRANIČÍ!
Svetoví architekti a dizajnéri mieria do Prahy. PULSE Prague 2025
Dielo dizajnu
Stopy, knižná edícia 1964 - 1990
Legendárna knižnú edícia Stopy vychádzala vo vydavateľstve Mladé letá v rokoch 1964 až 1990 a tematicky bola zameraná na dobrodružnú, detektívnu, sci-fi, westernovú a historickú literatúru. Jej stálu grafickú podobu navrhol výtvarník Alojz Riškovič (1925-1997). Práve on je autorom známeho štvorriadkového letteringu s opakujúcim sa nápisom STOPY v jednoduchom grotesku, ktorému patrilo miesto v dolnej polovici obálok kníh. V hornej časti Riškovič nechal voľný priestor pre ilustrátora (tí sa pri jednotlivých tituloch striedali) a na rýchle vizuálne rozlíšenie jednotlivých kníh navrhol farebný pás cez stred formátu s uvedením titulu. Alojz Riškovič vyštudoval architektúru v Prahe a istý čas pôsobil na Slovensku, kde sa venoval aj grafickému dizajnu. Za typografický plagát k výstave Mikuláša Galandu v Slovenskej národnej galérii získal v roku 1964 cenu Grand Prix na I. Bienále úžitkovej grafiky v Brne. Realizoval aj veľké československé expozície na veľtrhoch v Poznani (1958), v Brne (1960), v Paríži (1961) či v Tripolise (1962). V roku 1965 emigroval a s ním aj jeho tvorba, ktorá sa žiaľ pre nás stratila z dohľadu.
Osobnosti dizajnu
Tibor Honty
Všestranne nadaný Tibor Honty sa stal známym a úspešným fotografom, no jeho cesta k portrétnej a produktovej fotografii viedla cez oddelenie keramiky na Škole umeleckých remesiel v Bratislave, kam nastúpil po zložení maturitnej skúšky na bratislavskom gymnáziu. Hontyho postavenie medzi absolventmi keramického oddelenia je výnimočné hneď dvoma faktami – stal sa priateľom Júlie Horovej a zároveň celoživotným fotografom jej diela. Druhým zaujímavým faktom je, že jeho študentské práce z obdobia ŠUR sa fyzicky dochovali. Štúdium u Júlie Horovej zaiste nemalou mierou prispelo k tomu, že Tibor Honty dokázal výborne pracovať so svetlom a preniesť tak plastickosť trojdimenzionálnych prác na dvojdimenzionálnu plochu fotografie.
Designum
Designum 3/2025
Designum 2/2025
Designum 1/2025