Najnovšie správy
Slovenský dizajn v zahraničí
Príbehy pokračujú: Pripravujeme novú expozíciu Dizajn.sk
Dielo mesiaca JÚN
Newsletter
Výstavy

Slnko ľady láme – život a dielo sochárky Aliny Ferdinandy

Sedimenty sveta

Dizajn bez hraníc
Akcie

Fashion residency Milano 2025

Komentovaná prehliadka výstavy NCD24 s kurátorom Jurajom Blaškom v Košiciach

MEDZINÁRODNÁ KONFERENCIA „COMMON SPACE PLATFORM“

Slovensko-nemecký projekt Photography as a Weapon – Bauhaus, Class Struggle and Activism in the Work of Irena Blühová
Dielo dizajnu
Tvár, filmový plagát, Ľubomír Longauer, 1989
Plagát k filmu Tvár (Ingmar Bergman) pre slovenské publikum navrhol v roku 1989 Ľubomír Longauer (1948), významný slovenský grafický dizajnér, grafik, výskumník, kurátor, pedagóg a profesor, autor mnohých publikácií o grafickom dizajne. Filmový plagát spracoval svojimi typickými výrazovými prostriedkami – silným výrazným motívom výrezu tváre, žiarivou kontrastnou farebnosťou a kombináciou prekvapivých motívov.
Osobnosti dizajnu

Viktor Holešťák-Holubár
Významný slovenský architekt, výtvarník a dizajnér. Patril ku generácii, ktorá bola schopná rovnocenne sa venovať rôznym disciplínam. Zaoberal sa interiérovou architektúrou a výstavníctvom, navrhoval architektonické detaily verejných stavieb, bytové textílie a iné bytové doplnky aj hračky. Venoval sa aj grafickému dizajnu, jeho doménou však bol nábytkový dizajn. Ako výtvarník sa zaradil v interiérovej architektúre a v tvorbe bytových doplnkov k popredným autorom. Spájal moderné výtvarné myslenie s domácou ľudovou tradíciou. Rovnocenne sa venoval aj rozsiahlej výstavníckej činnosti. Okrem pravidelnej účasti na domácich výstavných prehliadkach mal podiel na výstavách československého umenia v zahraničí a na niekoľkých medzinárodných expozíciách (Brusel, Montreal, Mníchov, Budapešť). Študoval na drevárskej škole v Spišskej Novej Vsi. Po jej skončení pokračoval v štúdiu na Vyššej škole umeleckého priemyslu v Brne u arch. J. A. Šálka, ktorú absolvoval v roku 1948. Krátko na to nastúpil ako výtvarník do mladého bratislavského Ústredia ľudovej a umeleckej výroby (ÚĽUV), kde pôsobil až do roku 1956. Od roku 1960 sa venoval navrhovaniu montážneho nábytku, ako novej forme sektorového nábytku. Jeho kreatívne návrhy realizovali v závodoch Nový domov v Spišskej Novej Vsi. Katarína Hubová
Designum

Designum 2/2025

Designum 1/2025

Designum 4/2024
