Newsletter
Výstavy

Slnko ľady láme – život a dielo sochárky Aliny Ferdinandy

Sedimenty sveta

Dizajn bez hraníc
Akcie

Fashion residency Milano 2025

Komentovaná prehliadka výstavy NCD24 s kurátorom Jurajom Blaškom v Košiciach

MEDZINÁRODNÁ KONFERENCIA „COMMON SPACE PLATFORM“

Slovensko-nemecký projekt Photography as a Weapon – Bauhaus, Class Struggle and Activism in the Work of Irena Blühová
Dielo dizajnu

Stolovacia súprava s „lodičkovými“ miskami a doštičkami v tvare rybičiek, Stanislav Koreň, 1962
Dielo Stanislava Koreňa môžeme členiť do niekoľkých okruhov so subjektívnymi i spoločenskými problémami. Prvý okruh predstavuje široký súbor predmetov výsostne funkčného zamerania. Patria sem realizácie rozličných stolovacích súprav, príbory i svietniky z ktorých je značná časť v zbierke Slovenského múzea dizajnu. Pri spracovaní materiálu dreva Koreň používa techniku sústruhovania, ktorá najlepšie vyhovuje jeho cieľom. V niektorých prípadoch uskutočňuje i farebnú úpravu povrchu. V Múzeu dizajnu sa nachádza stolovacia súprava misiek a doštičiek na krájanie, so zaujímavým autorským tvarovaním do podoby jednoduchých, geometrizovaných lodičiek (misky) a rybiek (doštičky). Príznačne pre obdobie svojho vzniku je dôraz kladený na prirodzenú krásu materiálu. Druhý okruh tvoria interiérové aj exteriérové plastiky s dekoratívnou funkciou, ktoré zaujmú jednoduchosťou a uvážene štylizovaným tvarom. Návrhy pre výtvarné dotvorenie architektúry sú treťou oblasťou, v ktorej autor vyniká.
Osobnosti dizajnu

Karol Pichler
Karol Pichler absolvoval v roku 1985 Moholy-Nagy University of Art and Design v Budapešti. V rokoch 1986 - 1996 bol pedagogicky činný na Škole úžitkového výtvarníctva v Bratislave, kde vytvoril novú koncepciu študijného programu pre oddelenie Ručné výtvarné spracovanie textílií. Pichlerova práca spočíva v presahoch medzi voľným umením (objekt, inštalácia, akcia, mixed media) a reflexiou v dizajne, s dôrazom na záujem o mäkké materiály ako textil či papier. V úžitkovej tvorbe sa zameriava na interiérové textilné artefakty, ale aj výtvarný odev a autorský šperk. Vo sfére dizajnu pracuje na kreácii textilného materiálu pre priemyselnú výrobu ako i na prototypoch pre haute couture v Paríži. Od roku 1984 sa zúčastnil na mnohých individuálnych a skupinových výstavách: Proposition for the next century (Kyoto 1987), Fire (Osaka 1989), From Lausanne to Beijing (Shenzen 2016). Je laureátom cien za dizajn - v Stuttgarte (2), Budapešti, Solothurne, New Yorku, Sao Paulo (3). V roku 1992 a 1993 absolvoval tvorivé pobyty vo Švajčiarsku a v Taliansku, od 1996 pobyty v Surabayi, v Paríži, v Rio de Janeire. Momentálne žije vo francúzskom Lyone. Zuzana Šidlíková
Designum

Designum 2/2025

Designum 1/2025

Designum 4/2024
