Články

Varšava opäť žije plagátom

Dizajn komunikuje hlasnejšie, ako by sa zdalo

Písma čísla 1/2025
Najnovšie správy
Slovenský dizajn v zahraničí
Príbehy pokračujú: Pripravujeme novú expozíciu Dizajn.sk
Newsletter
Výstavy

Slnko ľady láme – život a dielo sochárky Aliny Ferdinandy

Sedimenty sveta

Dizajn bez hraníc
Akcie

Fashion residency Milano 2025

Komentovaná prehliadka výstavy NCD24 s kurátorom Jurajom Blaškom v Košiciach

MEDZINÁRODNÁ KONFERENCIA „COMMON SPACE PLATFORM“

Slovensko-nemecký projekt Photography as a Weapon – Bauhaus, Class Struggle and Activism in the Work of Irena Blühová
Dielo dizajnu

Stolovacia súprava s „lodičkovými“ miskami a doštičkami v tvare rybičiek, Stanislav Koreň, 1962
Dielo Stanislava Koreňa môžeme členiť do niekoľkých okruhov so subjektívnymi i spoločenskými problémami. Prvý okruh predstavuje široký súbor predmetov výsostne funkčného zamerania. Patria sem realizácie rozličných stolovacích súprav, príbory i svietniky z ktorých je značná časť v zbierke Slovenského múzea dizajnu. Pri spracovaní materiálu dreva Koreň používa techniku sústruhovania, ktorá najlepšie vyhovuje jeho cieľom. V niektorých prípadoch uskutočňuje i farebnú úpravu povrchu. V Múzeu dizajnu sa nachádza stolovacia súprava misiek a doštičiek na krájanie, so zaujímavým autorským tvarovaním do podoby jednoduchých, geometrizovaných lodičiek (misky) a rybiek (doštičky). Príznačne pre obdobie svojho vzniku je dôraz kladený na prirodzenú krásu materiálu. Druhý okruh tvoria interiérové aj exteriérové plastiky s dekoratívnou funkciou, ktoré zaujmú jednoduchosťou a uvážene štylizovaným tvarom. Návrhy pre výtvarné dotvorenie architektúry sú treťou oblasťou, v ktorej autor vyniká.
Osobnosti dizajnu

Robert Brož
Typograf a grafik českého pôvodu Robert Brož sa narodil neďaleko Prahy. V roku 1951 sa s rodinou presťahovali do Martina. V rokoch 1954 – 1958 študoval na Škole umeleckého priemyslu v Bratislave. Po skončení štúdia pôsobil v rokoch 1962 – 1992 vo vydavateľstve Osveta v Martine a v rokoch 1994 – 2000 bol výtvarným redaktorom vo vydavateľstve Neografie v Martine. Pracoval aj pre martinské a stredoslovenské kultúrne inštitúcie. Bol typický slovenský typograf, ktorý po práci vo vydavateľstve nastupoval na večernú a nočnú smenu grafika. Vytvoril vyše sedemsto úprav kníh, navrhol asi tristo plagátov, desiatky značiek a množstvo drobnej grafiky. Mal vyše dvadsať samostatných výstav a získal vyše dvadsať ocenení v súťaži o najkrajšiu knihu roka, dve ocenenia na IBA v Lipsku a cenu na Bienále Brno.
Designum

Designum 2/2025

Designum 1/2025

Designum 4/2024
