Newsletter
Výstavy

Slnko ľady láme – život a dielo sochárky Aliny Ferdinandy

Sedimenty sveta

Dizajn bez hraníc
Akcie

Fashion residency Milano 2025

Komentovaná prehliadka výstavy NCD24 s kurátorom Jurajom Blaškom v Košiciach

MEDZINÁRODNÁ KONFERENCIA „COMMON SPACE PLATFORM“

Slovensko-nemecký projekt Photography as a Weapon – Bauhaus, Class Struggle and Activism in the Work of Irena Blühová
Dielo dizajnu

Stolovacia súprava s „lodičkovými“ miskami a doštičkami v tvare rybičiek, Stanislav Koreň, 1962
Dielo Stanislava Koreňa môžeme členiť do niekoľkých okruhov so subjektívnymi i spoločenskými problémami. Prvý okruh predstavuje široký súbor predmetov výsostne funkčného zamerania. Patria sem realizácie rozličných stolovacích súprav, príbory i svietniky z ktorých je značná časť v zbierke Slovenského múzea dizajnu. Pri spracovaní materiálu dreva Koreň používa techniku sústruhovania, ktorá najlepšie vyhovuje jeho cieľom. V niektorých prípadoch uskutočňuje i farebnú úpravu povrchu. V Múzeu dizajnu sa nachádza stolovacia súprava misiek a doštičiek na krájanie, so zaujímavým autorským tvarovaním do podoby jednoduchých, geometrizovaných lodičiek (misky) a rybiek (doštičky). Príznačne pre obdobie svojho vzniku je dôraz kladený na prirodzenú krásu materiálu. Druhý okruh tvoria interiérové aj exteriérové plastiky s dekoratívnou funkciou, ktoré zaujmú jednoduchosťou a uvážene štylizovaným tvarom. Návrhy pre výtvarné dotvorenie architektúry sú treťou oblasťou, v ktorej autor vyniká.
Osobnosti dizajnu

Julo Nagy
Grafický dizajnér Július Nagy študoval v rokoch 1979 – 1983 na Strednej škole umeleckého priemyslu v Bratislave, odbor propagačné výtvarníctvo a výstavníctvo u profesora Rudolfa Filu. V rokoch 1987–1994 študoval na Vysokej škole výtvarných umení v Bratislave, na oddelení grafiky (doc. J. Lebiš) a oddelení grafického designu (doc. Z. Salamon, Ľ. Longauer). Od roku 1994 vedie kreatívne a grafické štúdio Calder design community. Pôsobil aj ako vedúci ateliéru na Katedre vizuálnej komunikácie na VŠVU v Bratislave a bol predsedom asociácie ilustrátorov ASIL. Zaoberá sa takmer všetkými disciplínami grafického dizajnu, pracoval pre široké spektrum klientov. Výtvarne vyriešil vyše dvesto knižných titulov, najmä knižné obálky, niekedy knihy aj ilustroval. Venuje sa aj fotografii a voľnému umeniu. Fotografoval v USA, Namíbii, na Islande, v Chile a Bolívii. Mal samostatnú výstavu zo všetkých oblastí svojej tvorby a zúčastnil sa viacerých kolektívnych výstav. Pre Nagya je príznačné, že sa neuzatvára do úzkej špecializácie, má široké výtvarné záujmy. Jeho výtvarný rukopis je výrazný, farebný a nezastrene využíva efekt. Zdroj: Ľubomír Longauer a kol.: Typografia a dizajn písma na Slovensku (Začalo sa to Cyrilom a Metodom), Slovart – VŠVU, Bratislava 2017.
Designum

Designum 2/2025

Designum 1/2025

Designum 4/2024
