Články
Nominácie na Najkrajšie knihy Slovenska 2023 / 4. časť
Nominácie na Najkrajšie knihy Slovenska 2023 / 3. časť
Najnovšie správy
Fórum dizajnu 2024
Verejný odpočet činnosti a hospodárenia SCD za rok 2023
Online fórum pre partnerov Nový európsky Bauhaus
Newsletter
Výstavy
100 rokov dizajnu – prvá expozícia Slovenského múzea dizajnu
Všetko najlepšie, Designum!
Fórum dizajnu 2024
Akcie
Model Young Package 2024
ArtCraft - Kurz tvorby komiksov
Národná cena za dizajn 2024 - komunikačný dizajn / prihlasovanie
PULSE OSTRAVA 2024
Dielo dizajnu
Speváčky – predvečerný spev (Jasenov), 1942
Irena Blühová (1904-1991) je známa najmä svojím príspevkom k medzinárodnému hnutiu sociálnej fotografie a štúdiom na najznámejšej modernistickej umeleckej škole Bauhaus v Dessau. Po návrate z Weimarskej republiky do Československa v roku 1933 ju jej túžba zlepšovať svoje fotografické zručnosti a nadobudnúť aj skúsenosti s filmom priviedli na bratislavskú Školu umeleckých remesiel. Tu v roku 1937-1938 študovala v ateliéri českého režiséra, etnografa a folkloristu Karola Plicku (1894-1987), známeho predovšetkým idylickými snímkami slovenských vidieckych regiónov, na ktorých dokumentuje ľudové piesne a zvyky.
Osobnosti dizajnu
Domark s.r.o. Žilina
Firma Domark s.r.o. Žilina vznikla v deväťdesiatych rokoch 20. storočia, ktoré boli érou dramatických zmien v hospodárstve. Veľa starých podnikov zaniklo, niektoré získali nových majiteľov a transformovali sa. Na úplne nových základoch a princípoch vtedy vzniklo veľa malých firiem, ktoré chceli s novými, často neskúsenými ľuďmi a obrovským optimizmom a entuziazmom napĺňať svoje vízie. Takto založil v roku 1993 firmu Domark aj Miro Marko. Tak ako mnohí iní zakladatelia firiem v tých časoch tiež vykonával viacero úloh naraz - budovanie firemnej štruktúry, hľadanie odbytu, výrobného profilu, nákupu technológií, personálne otázky a často aj dizajn, alebo v lepšom prípade hľadali jeho tvorcov. V Domarku oslovili dizajnéra Petra Bohuša a vznikla prvá trojica hovorových (malých) kresiel - Reno, Nora a Hugo. Rozmermi, vyváženým vzťahom proporcií a dobrým výberom poťahovej textílie sú kreslá nadčasové a sú v ponuke výrobcu aj v súčasnosti. Tri kreslá majú rovnaké základné segmenty, čo je dôležitý moment pre opakovanú výrobu - len jednoduchými úpravami bočníc a poťahmi sa kreslá stávajú odlišnými. V roku 1997 získali kreslá Národnú cenu za dizajn (organizuje ju SCD od roku 1993). Kreslá odštartovali viac ako dvadsaťročnú úspešnú výrobu čalúneného nábytku Katarína Hubová