Skip to content
Prispôsobte preferencie súhlasu

Používame súbory cookies, aby sme vám pomohli efektívne sa pohybovať a vykonávať určité funkcie. Nižšie nájdete podrobné informácie o všetkých súboroch cookie v každej kategórii súhlasu.

Súbory cookie, ktoré sú kategorizované ako „Nevyhnutné“, sú uložené vo vašom prehliadači, pretože sú nevyhnutné na umožnenie základných funkcií stránky.... 

Vždy aktívne

Potrebné súbory cookie sú pre základné funkcie webových stránok zásadné a webové stránky bez nich nebudú fungovať zamýšľaným spôsobom.Tieto súbory cookie neukladajú žiadne osobné identifikačné údaje.

Funkčné súbory cookie pomáhajú vykonávať určité funkcie, ako je zdieľanie obsahu webových stránok na platformách sociálnych médií, zhromažďovanie spätných väzieb a ďalšie funkcie tretích strán.

Žiadne súbory cookie na zobrazenie.

Analytické cookies sa používajú na pochopenie toho, ako návštevníci interagujú s webovou stránkou. Tieto súbory cookie pomáhajú poskytovať informácie o metrikách počtu návštevníkov, miere okamžitých odchodov, zdroji návštevnosti atď.

Výkonnostné cookies sa používajú na pochopenie a analýzu kľúčových indexov výkonnosti webových stránok, čo pomáha zlepšovať užívateľskú skúsenosť pre návštevníkov.

Žiadne súbory cookie na zobrazenie.

Súbory cookie reklamy sa používajú na doručenie návštevníkom prispôsobených reklám na základe stránok, ktoré navštívili predtým, a na analýzu efektívnosti reklamnej kampane.

Žiadne súbory cookie na zobrazenie.

Newsletter

Dielo dizajnu

Stolovacia súprava s „lodičkovými“ miskami a doštičkami v tvare rybičiek, Stanislav Koreň, 1962

Dielo Stanislava Koreňa môžeme členiť do niekoľkých okruhov so subjektívnymi i spoločenskými problémami. Prvý okruh predstavuje široký súbor predmetov výsostne funkčného zamerania. Patria sem realizácie rozličných stolovacích súprav, príbory i svietniky z ktorých je značná časť v zbierke Slovenského múzea dizajnu. Pri spracovaní materiálu dreva Koreň používa techniku sústruhovania, ktorá najlepšie vyhovuje jeho cieľom. V niektorých prípadoch uskutočňuje i farebnú úpravu povrchu. V Múzeu dizajnu sa nachádza stolovacia súprava misiek a doštičiek na krájanie, so zaujímavým autorským tvarovaním do podoby jednoduchých, geometrizovaných lodičiek (misky) a rybiek (doštičky). Príznačne pre obdobie svojho vzniku je dôraz kladený na prirodzenú krásu materiálu. Druhý okruh tvoria interiérové aj exteriérové plastiky s dekoratívnou funkciou, ktoré zaujmú jednoduchosťou a uvážene štylizovaným tvarom. Návrhy pre výtvarné dotvorenie architektúry sú treťou oblasťou, v ktorej autor vyniká.

Prejsť na dielo dizajnu

Osobnosti dizajnu

Ján Cina

Po maturite na gymnáziu v Prešove študoval v rokoch 1956 – 1960 na Strojníckej fakulte Slovenskej vysokej školy technickej (SVŠT) v Bratislave. Posledný rok a pol štúdia absolvoval špecializáciu Konštrukcia a stavba motorových vozidiel na Vysokém učení technickém v Brne. Štúdium ukončil v novembri 1961 obhajobou diplomovej práce "Návrh samonosnej karosérie malého osobného auta", ktorú vypracoval v automobilke Škoda v Mladej Boleslavi. Ako jediný z ročníka si zvolil tému konštrukcie samonosnej karosérie, pretože ho od ranného detstva fascinoval let vtákov a pohyb rýb, a obdivoval ich tvary, ako aj tvary lietadiel a áut. Staval modely lietadiel a ako 16-ročný začal lietať na vetroňoch, čo umocnilo jeho vzťah k aerodynamike. Chcel sa stať leteckým alebo automobilovým konštruktérom.

Prejsť na profilPrejsť na profil

Designum

Designum 2/2025

Slovenské centrum dizajnu
4,20

Designum 1/2025

Slovenské centrum dizajnu

Designum 4/2024

Slovenské centrum dizajnu
Obalka Designum 3/2024

Designum 3/2024

Slovenské centrum dizajnu
Prejsť na archív