Články
Nominácie na Najkrajšie knihy Slovenska 2023
Predstavujeme nominácie na Najkrajšie knihy Slovenska 2023
Najnovšie správy
Veľká noc v SCD / zatvorené
Nominácie na Najkrajšie knihy Slovenska 2023
Nový vizuál NCD24 - komunikačný dizajn
Komentované prehliadky v SMD pre školy
Newsletter
Výstavy
100 rokov dizajnu – prvá expozícia Slovenského múzea dizajnu
Všetko najlepšie, Designum!
Pavol Thurzo - dizajnér Tesly
Akcie
German Ecodesign Award
Model Young Package 2024
ArtCraft - Kurz tvorby komiksov
DISKURZ DIZAJNU / Thurzo & Voštenák
Dielo dizajnu
ZOO detské leporelo (1984)
Grafický dizajnér a ilustrátor Jan Meisner (1939) je pôvodom Čech, ale vyrastal na Slovensku. O chápaní sveta detského čitateľa svedčia autorove práce na detských omaľovankách a komiksoch. Práca na zvieracom leporele, ktorá trvala zhruba rok (1983) bola pre Jana Meisnera novou skúsenosťou, pri ktorej išiel do rizika, že pracuje zadarmo.
Osobnosti dizajnu
Josef Vlček
Jozef Vlček bol významný český grafik pôsobiaci na území Slovenska. Pochádzal z Červeného Kostelca a študoval na Umeleckopriemyselnej škole v Prahe. V dvadsiatych a tridsiatych rokoch pracoval ako litograf a hĺbkotlačový retušér v grafických závodoch Jozefa Doležala v Červenom Kostelci a potom v obchodnej tlačiarni Melantrich v Prahe. Vytvoril tam celý rad reklamných plagátov na vynikajúcej technickej úrovni pre mnohé významné firmy. Vďaka tomu si ho všimli aj v bratislavskej tlačiarni Slovenská Grafia a ponúkli mu tam pracovné miesto. Vlček túto ponuku prijal a v roku 1937 sa presťahoval do Bratislavy. V Slovenskej Grafii zastával obdobnú pozíciu retušéra a dohliadal na kvalitu finálnych výtlačkov. Stal sa majstrom techniky americkej retuše, ktorou vytváral najmä reklamné prospekty a poštové známky. Začiatkom roka 1942 sa presťahoval do Turčianskeho svätého Martina, kde pracoval v tlačiarni Neografia ako vedúci umeleckého ateliéru. Sám sa naďalej podieľal na tvorbe reklám a poštových známok z ich technickej stránky. Popri tom sa Jozef Vlček venoval aj ilustrácii, knižnej grafike a voľnej tvorbe. V Neografii, kde viedol aj mladých učňov, pracoval až do odchodu do dôchodku. Zdroj: Ľubomír Longauer: Modernosť tradície (úžitková grafika na Slovensku po roku 1918), Slovart, Bratislava 2012.