Články
Nominácie na Najkrajšie knihy Slovenska 2023 / 4. časť
Nominácie na Najkrajšie knihy Slovenska 2023 / 3. časť
Písma čísla 4/2023
Najnovšie správy
Fórum dizajnu 2024
Verejný odpočet činnosti a hospodárenia SCD za rok 2023
Online fórum pre partnerov Nový európsky Bauhaus
Newsletter
Výstavy
100 rokov dizajnu – prvá expozícia Slovenského múzea dizajnu
Všetko najlepšie, Designum!
Fórum dizajnu 2024
Akcie
Model Young Package 2024
ArtCraft - Kurz tvorby komiksov
Národná cena za dizajn 2024 - komunikačný dizajn / prihlasovanie
Dielo dizajnu
Speváčky – predvečerný spev (Jasenov), 1942
Irena Blühová (1904-1991) je známa najmä svojím príspevkom k medzinárodnému hnutiu sociálnej fotografie a štúdiom na najznámejšej modernistickej umeleckej škole Bauhaus v Dessau. Po návrate z Weimarskej republiky do Československa v roku 1933 ju jej túžba zlepšovať svoje fotografické zručnosti a nadobudnúť aj skúsenosti s filmom priviedli na bratislavskú Školu umeleckých remesiel. Tu v roku 1937-1938 študovala v ateliéri českého režiséra, etnografa a folkloristu Karola Plicku (1894-1987), známeho predovšetkým idylickými snímkami slovenských vidieckych regiónov, na ktorých dokumentuje ľudové piesne a zvyky.
Osobnosti dizajnu
Vincent Hložník
Vincent Hložník študoval v rokoch 1937 – 1942 na Umeleckopriemyselnej škole v Prahe a v roku 1940 začal pracovať pre Maticu slovenskú v Martine. Medzi rokmi 1943 až 1952 žil a pracoval v Žiline a Svederníku. Od roku 1952 pôsobil v Bratislave a učil na Vysokej škole výtvarných umení, kde viedol oddelenie voľnej grafiky a ilustrácie. V roku 1958 bol menovaný riadnym profesorom a v rokoch 1961 – 1964 bol rektorom VŠVU. V roku 1972 bol kvôli odmietnutiu sovietskej okupácie a verejne deklarovanému náboženskému presvedčeniu prinútený zo školy odísť. Napriek tomu však za svoju tvorbu získal mnohé ocenenia doma i v zahraničí. Vincent Hložník zanechal po sebe rozsiahle maliarske, grafické a ilustrátorské dielo. Pracoval pre mnohé slovenské vydavateľstvá, spolupracoval s typografom Dušanom Šulcom, ktorého striedme úpravy vyvažovali Hložníkovu ilustráciu. Písmo kreslil voľne, podobným spôsobom ako figúru, vždy však v jednote s obrazom.