Porota 2020
Boris Meluš
Boris Meluš je grafický dizajnér. Vyštudoval pražskú UMPRUM (2009), počas štúdia absolvoval stáže na VŠVU v Bratislave a na KABK v Haagu. Venuje sa najmä dizajnu kníh, výstav, užívateľských rozhraní a komunikácii kultúrnych udalostí. V roku 2016 získal Národnú cenu za komunikačný dizajn za edíciu kníh Rudolfa Slobodu. Veľkú časť zo svojho času venuje práci v Nadácii Cvernovka a jej hlavnému projektu – kultúrnemu a kreatívnemu centru Nová Cvernovka v Bratislave, ale na dizajn nezanevrel a pri zaujímavých projektoch sa mu k nemu darí občas vrátiť.
Rastislav Uličný
Vyštudoval grafický dizajn na VŠVU. Pred štúdiom na VŠ pracoval 2 roky v milánskom dizajnérskom štúdiu DPG PUBBLICITA. V roku 2000 bol jedným zo zakladateľov reklamnej agentúry MIŠKOV-ULIČNÝ-WEBER, neskôr MUW SAATCHI & SAATCHI, kde pôsobil ako kreatívny riaditeľ viac ako 12 rokov. Od roku 2012 je CEO spoločnosti. Je stále aktívny pri tvorbe kreatívnych konceptov aj grafického dizajnu, najmä korporátneho, a pri tvorbe loga. Ako dizajnér získal štyrikrát čestné uznanie v NCD. V roku 2005 mu ADC udelilo ocenenie FILIP/kreatívna osobnosť roka a je držiteľom viac ako 40-tich ocenení v národných aj medzinárodných kreatívnych súťažiach.
Jacek Mrowczyk
Pôsobí ako grafický dizajnér, publicista, kurátor, pedagóg. Vyštudoval Vysokú školu výtvarných umení v Krakowe (Poľsko). V rokoch 2001 – 2002 získal Fullbrightovo štipendium na Cooper-Hewitt National Design Museum v New Yorku. Je spoluzakladateľom poľského dizajnérskeho časopisu „2+3D“, v ktorom pôsobil ako zástupca šéfredaktora v rokoch 2001 – 2016.
Je tiež autorom rôznych článkov a kníh zameraných na grafický dizajn. V súčasnosti pôsobí ako docent na Vysokej škole výtvarných umení v Katowiciach. Vyučuje na mnohých univerzitách v Poľsku a v zahraničí, medzi inými aj na Rhode Island School of Design v Providence v USA.
Adéla Svobodová
V roku 2007 založila spoločne s Pauline Kerleroux štúdio pauline & adela. Pracuje najmä pre kultúrnu sféru a zameriava sa predovšetkým na grafickú úpravu kníh a katalógov. Na Slovensku spolupracuje napríklad s Annou Daučíkovou, Denisou Lehockou, Borisom Ondreičkom alebo Petrou Feriancovou. Za svoje diela získala množstvo ocenení v súťaži Najkrajšie české knihy. V súťažiach Najkrajšie knihy sveta a Najkrajšie knihy Švajčiarska získala v roku 2011 zlatú medailu za knihu Atlas transformace.
www.adela-pauline.net
Marlies Wirth
Od roku 2006 pôsobí Marlies Wirth v Múzeu úžitkových umení vo Viedni (MAK Vienna). V rámci pozície kurátorky, pri ktorej sa zameriava na digitálnu kultúru, má zásadnú pozíciu pri tvorbe koncepcie VIENNA BIENNALE, a vedie zbierku dizajnu v MAK-u. Venuje sa kurátorskej práci výstav a podujatí v oblastiach umenia, architektúry, dizajnu, a technológií; napríklad pri výstave UNCANNY VALUES. Artificial Intelligence & You a reinštalácii MAK DESIGN LAB-u v rámci VIENNA BIENNALE FOR CHANGE 2019. Spolupodieľala sa aj na medzinárodnej putovnej výstave Hello, Robot. Design Between Human and Machine (v spolupráci s Vitra Desing Museum, MAK a Design Museum Gent). V roku 2019 bola kurátorkou rakúskej oficiálnej účasti na XXII. Triennale di Milano (EOOS tím dizajnérov), ktorá získala dve ocenenia. Marlies Wirth bola poverená kurátorsky koncipovať rakúsku účasť na London Design Biennale 2021 (Process Studio tím dizajnérov).
http://www.viennabiennale.org/
https://uncannyvalues.org/
https://www.mak.at/en/makdesignlab
Foto © Anastasia Ekhlakova / BRICK&MORTAR
Najnovšie správy
- Faktúry SCD 2021 - 1 až 5
- Objednávky SCD 2021 - 1 až 5
- Slovenské centrum dizajnu má nové vedenie a čaká ho výnimočný rok
- Architektonická Rada Európy (ACE) hľadá svoju novú vizuálnu identitu
- Národná cena za komunikačný dizajn 2020. Veľké zmeny a rekordný počet prihlásených prác.
- Spoločensky prospešný dizajn Nikolety Čeligovej
Kalendár dizajnu
![]() |
SCD & MAK Podcast: Finisáž výstavy Human by Design | DNES |
![]() |
Human by Design Online Finissage & Guided Tour | DNES |
Domov > Projekty > NCD > Porota 2020