Porota 2020


Boris Meluš, SK grafický dizajnér, kutáror NCD 2020 Venuje sa najmä dizajnu kníh, výstav, užívateľských rozhraní a komunikácii kultúrnych udalostí. Získal cenu v NCD 2016. Venuje sa práci v kultúrnom a kreatívnom centre Nová Cvernovka v Bratislave.
Boris Meluš
Boris Meluš je grafický dizajnér. Vyštudoval pražskú UMPRUM (2009), počas štúdia absolvoval stáže na VŠVU v Bratislave a na KABK v Haagu. Venuje sa najmä dizajnu kníh, výstav, užívateľských rozhraní a komunikácii kultúrnych udalostí. V roku 2016 získal Národnú cenu za komunikačný dizajn za edíciu kníh Rudolfa Slobodu. Veľkú časť zo svojho času venuje práci v Nadácii Cvernovka a jej hlavnému projektu – kultúrnemu a kreatívnemu centru Nová Cvernovka v Bratislave, ale na dizajn nezanevrel a pri zaujímavých projektoch sa mu k nemu darí občas vrátiť.

Rasťo Uličný, SK CEO, MUW Saatchi & Saatchi Vyštudovaný grafický dizajnér, v minulosti opakovane ocenený v Národnej cene za dizajn. Aktuálne pôsobí ako CEO v reklamnej agentúre MUW Saatchi & Saatchi.
Rastislav Uličný
Vyštudoval grafický dizajn na VŠVU. Pred štúdiom na VŠ pracoval 2 roky v milánskom dizajnérskom štúdiu DPG PUBBLICITA. V roku 2000 bol jedným zo zakladateľov reklamnej agentúry MIŠKOV-ULIČNÝ-WEBER, neskôr MUW SAATCHI & SAATCHI, kde pôsobil ako kreatívny riaditeľ viac ako 12 rokov. Od roku 2012 je CEO spoločnosti. Je stále aktívny pri tvorbe kreatívnych konceptov aj grafického dizajnu, najmä korporátneho, a pri tvorbe loga. Ako dizajnér získal štyrikrát čestné uznanie v NCD. V roku 2005 mu ADC udelilo ocenenie FILIP/kreatívna osobnosť roka a je držiteľom viac ako 40-tich ocenení v národných aj medzinárodných kreatívnych súťažiach.

Jacek Mrowczyk, PL grafický dizajnér, publicista, pedagóg Autor mnohých článkov a kníh o grafickom dizajne, spoluzakladateľ odborného časopisu 2+3D. Vyučuje na rôznych vysokých školách v Poľsku a v zahraničí.
Jacek Mrowczyk
Pôsobí ako grafický dizajnér, publicista, kurátor, pedagóg. Vyštudoval Vysokú školu výtvarných umení v Krakowe (Poľsko). V rokoch 2001 – 2002 získal Fullbrightovo štipendium na Cooper-Hewitt National Design Museum v New Yorku. Je spoluzakladateľom poľského dizajnérskeho časopisu „2+3D“, v ktorom pôsobil ako zástupca šéfredaktora v rokoch 2001 – 2016.
Je tiež autorom rôznych článkov a kníh zameraných na grafický dizajn. V súčasnosti pôsobí ako docent na Vysokej škole výtvarných umení v Katowiciach. Vyučuje na mnohých univerzitách v Poľsku a v zahraničí, medzi inými aj na Rhode Island School of Design v Providence v USA.

Adéla Svobodová, ČR grafická dizajnérka  Venuje sa predovšetkým grafickému dizajnu a dizajnu kníh. S francúzskou dizajnérkou Pauline Kerleroux pôsobia v spoločnom grafickom štúdiu pauline & adela.
Adéla Svobodová
V roku 2007 založila spoločne s Pauline Kerleroux štúdio pauline & adela. Pracuje najmä pre kultúrnu sféru a zameriava sa predovšetkým na grafickú úpravu kníh a katalógov. Na Slovensku spolupracuje napríklad s Annou Daučíkovou, Denisou Lehockou, Borisom Ondreičkom alebo Petrou Feriancovou. Za svoje diela získala množstvo ocenení v súťaži Najkrajšie české knihy. V súťažiach Najkrajšie knihy sveta a Najkrajšie knihy Švajčiarska získala v roku 2011 zlatú medailu za knihu Atlas transformace.
www.adela-pauline.net

Marlies Wirth, AT kurátorka digitálnej kultúry v MAK Viedeň Kurátorka pre digitálnu kultúru v MAK-u vo Viedni. Vedie zbierku dizajnu v MAK-u, spolupodieľa sa na koncepcii Vienna Bienalle.
Marlies Wirth
Od roku 2006 pôsobí Marlies Wirth v Múzeu úžitkových umení vo Viedni (MAK Vienna). V rámci pozície kurátorky, pri ktorej sa zameriava na digitálnu kultúru, má zásadnú pozíciu pri tvorbe koncepcie VIENNA BIENNALE, a vedie zbierku dizajnu v MAK-u. Venuje sa kurátorskej práci výstav a podujatí v oblastiach umenia, architektúry, dizajnu, a technológií; napríklad pri výstave UNCANNY VALUES. Artificial Intelligence & You a reinštalácii MAK DESIGN LAB-u v rámci VIENNA BIENNALE FOR CHANGE 2019. Spolupodieľala sa aj na medzinárodnej putovnej výstave Hello, Robot. Design Between Human and Machine (v spolupráci s Vitra Desing Museum, MAK a Design Museum Gent). V roku 2019 bola kurátorkou rakúskej oficiálnej účasti na XXII. Triennale di Milano (EOOS tím dizajnérov), ktorá získala dve ocenenia. Marlies Wirth bola poverená kurátorsky koncipovať rakúsku účasť na London Design Biennale 2021 (Process Studio tím dizajnérov).

http://www.viennabiennale.org/
https://uncannyvalues.org/
https://www.mak.at/en/makdesignlab
Foto © Anastasia Ekhlakova / BRICK&MORTAR