Články

RUKA V RUKE – S DIZAJNOM

Varšava opäť žije plagátom

Dizajn komunikuje hlasnejšie, ako by sa zdalo
Newsletter
Výstavy

Slnko ľady láme – život a dielo sochárky Aliny Ferdinandy

Sedimenty sveta

Dizajn bez hraníc
Akcie

Fashion residency Milano 2025

Komentovaná prehliadka výstavy NCD24 s kurátorom Jurajom Blaškom v Košiciach

MEDZINÁRODNÁ KONFERENCIA „COMMON SPACE PLATFORM“

Slovensko-nemecký projekt Photography as a Weapon – Bauhaus, Class Struggle and Activism in the Work of Irena Blühová
Dielo dizajnu

Stolovacia súprava s „lodičkovými“ miskami a doštičkami v tvare rybičiek, Stanislav Koreň, 1962
Dielo Stanislava Koreňa môžeme členiť do niekoľkých okruhov so subjektívnymi i spoločenskými problémami. Prvý okruh predstavuje široký súbor predmetov výsostne funkčného zamerania. Patria sem realizácie rozličných stolovacích súprav, príbory i svietniky z ktorých je značná časť v zbierke Slovenského múzea dizajnu. Pri spracovaní materiálu dreva Koreň používa techniku sústruhovania, ktorá najlepšie vyhovuje jeho cieľom. V niektorých prípadoch uskutočňuje i farebnú úpravu povrchu. V Múzeu dizajnu sa nachádza stolovacia súprava misiek a doštičiek na krájanie, so zaujímavým autorským tvarovaním do podoby jednoduchých, geometrizovaných lodičiek (misky) a rybiek (doštičky). Príznačne pre obdobie svojho vzniku je dôraz kladený na prirodzenú krásu materiálu. Druhý okruh tvoria interiérové aj exteriérové plastiky s dekoratívnou funkciou, ktoré zaujmú jednoduchosťou a uvážene štylizovaným tvarom. Návrhy pre výtvarné dotvorenie architektúry sú treťou oblasťou, v ktorej autor vyniká.
Osobnosti dizajnu

Beáta Gerbocová
Beáta Gerbocová študovala na Škole umeleckého priemyslu v Kremnici odbor rytectvo, po jej ukončení nastúpila na VŠVU, do ateliéru Voľnej textilnej tvorby (1995 – 2001). Po ôsmich rokoch práce asistentky na Katedre textilu, pracovala ako interiérová dizajnérka v Škode Mladá Boleslav (2009 – 2013). Na Katedru textilu VŠVU sa opäť vrátila a začala sa venovať vyučovaciemu predmetu Digitálne žakárové tkanie. Na túto technológiu sa zamerala aj vo svojej dizertačnej práci doktorandského štúdia (realizované od roku 2016). V poslednom období žakárové tkanie uplatnila vo viacerých projektoch: realizovala čalúnené sedáky s názvom „Krásky“, tkanie pre stoličky „Paff“ dizajnéra Michala Staška, čalúnenie „Aurora“, pre lavicu firmy Paspol, ktoré predstavila na viacerých domácich aj zahraničných výstavách na Slovensku, Rakúsku a Česku a na samostatnej výstave „Zamatové jazerá“ v Dizajn štúdiu ÚĽUV v Bratislave (2018).
Designum

Designum 2/2025

Designum 1/2025

Designum 4/2024
