Články

Varšava opäť žije plagátom

Dizajn komunikuje hlasnejšie, ako by sa zdalo

Písma čísla 1/2025
Najnovšie správy
Slovenský dizajn v zahraničí
Príbehy pokračujú: Pripravujeme novú expozíciu Dizajn.sk
Newsletter
Výstavy

Slnko ľady láme – život a dielo sochárky Aliny Ferdinandy

Sedimenty sveta

Dizajn bez hraníc
Akcie

Fashion residency Milano 2025

Komentovaná prehliadka výstavy NCD24 s kurátorom Jurajom Blaškom v Košiciach

MEDZINÁRODNÁ KONFERENCIA „COMMON SPACE PLATFORM“

Slovensko-nemecký projekt Photography as a Weapon – Bauhaus, Class Struggle and Activism in the Work of Irena Blühová
Dielo dizajnu

Stolovacia súprava s „lodičkovými“ miskami a doštičkami v tvare rybičiek, Stanislav Koreň, 1962
Dielo Stanislava Koreňa môžeme členiť do niekoľkých okruhov so subjektívnymi i spoločenskými problémami. Prvý okruh predstavuje široký súbor predmetov výsostne funkčného zamerania. Patria sem realizácie rozličných stolovacích súprav, príbory i svietniky z ktorých je značná časť v zbierke Slovenského múzea dizajnu. Pri spracovaní materiálu dreva Koreň používa techniku sústruhovania, ktorá najlepšie vyhovuje jeho cieľom. V niektorých prípadoch uskutočňuje i farebnú úpravu povrchu. V Múzeu dizajnu sa nachádza stolovacia súprava misiek a doštičiek na krájanie, so zaujímavým autorským tvarovaním do podoby jednoduchých, geometrizovaných lodičiek (misky) a rybiek (doštičky). Príznačne pre obdobie svojho vzniku je dôraz kladený na prirodzenú krásu materiálu. Druhý okruh tvoria interiérové aj exteriérové plastiky s dekoratívnou funkciou, ktoré zaujmú jednoduchosťou a uvážene štylizovaným tvarom. Návrhy pre výtvarné dotvorenie architektúry sú treťou oblasťou, v ktorej autor vyniká.
Osobnosti dizajnu

Emil Drličiak
Emil Drličiak sa vyštudoval Vysokú školu výtvarných umení v Bratislave, odbor grafický dizajn, u Ľubomíra Longauera. Počas štúdia absolvoval zahraničné stáže na École de Beaux-Arts, Saint-Étienne vo Francúzsku a na Akademija za Likovno in Umetnost v Ľubľane. V rokoch 1998 – 2001 pedagogicky pôsobil na VŠVU v Bratislave, najskôr ako asistent, neskôr viedol ateliér grafického dizajnu III. Už počas štúdií začal spolupracovať s režisérmi a divadlami (v Čechách i na Slovensku) ako dizajnér-scénograf, kostymér, plagátista a ilustrátor. Je autorom vizuálnej podoby kníh a katalógov, napr. 60/90, Nože v sliepkach, Semiš a chróm, Závan transcendencie ai. Vytvoril značky pre Ústav pamäti národa, mesto Trenčín, Slovenské centrum dizajnu, Mestské divadlo Žilina a ďalšie. Jeho diela sú zastúpené v zbierkach Slovenskej národnej galérie, Umeleckopriemyselného múzea v Prahe a u súkromných zberateľov. Sylvia Jokelová, Silvia Lovasová a Ľubica Segečová Viac v článku - Designum 5/2013
Designum

Designum 2/2025

Designum 1/2025

Designum 4/2024
