Najnovšie správy
Slovenský dizajn v zahraničí
Príbehy pokračujú: Pripravujeme novú expozíciu Dizajn.sk
Newsletter
Výstavy

Slnko ľady láme – život a dielo sochárky Aliny Ferdinandy

Sedimenty sveta

Dizajn bez hraníc
Akcie

Fashion residency Milano 2025

Komentovaná prehliadka výstavy NCD24 s kurátorom Jurajom Blaškom v Košiciach

MEDZINÁRODNÁ KONFERENCIA „COMMON SPACE PLATFORM“

Slovensko-nemecký projekt Photography as a Weapon – Bauhaus, Class Struggle and Activism in the Work of Irena Blühová
Dielo dizajnu

Stolovacia súprava s „lodičkovými“ miskami a doštičkami v tvare rybičiek, Stanislav Koreň, 1962
Dielo Stanislava Koreňa môžeme členiť do niekoľkých okruhov so subjektívnymi i spoločenskými problémami. Prvý okruh predstavuje široký súbor predmetov výsostne funkčného zamerania. Patria sem realizácie rozličných stolovacích súprav, príbory i svietniky z ktorých je značná časť v zbierke Slovenského múzea dizajnu. Pri spracovaní materiálu dreva Koreň používa techniku sústruhovania, ktorá najlepšie vyhovuje jeho cieľom. V niektorých prípadoch uskutočňuje i farebnú úpravu povrchu. V Múzeu dizajnu sa nachádza stolovacia súprava misiek a doštičiek na krájanie, so zaujímavým autorským tvarovaním do podoby jednoduchých, geometrizovaných lodičiek (misky) a rybiek (doštičky). Príznačne pre obdobie svojho vzniku je dôraz kladený na prirodzenú krásu materiálu. Druhý okruh tvoria interiérové aj exteriérové plastiky s dekoratívnou funkciou, ktoré zaujmú jednoduchosťou a uvážene štylizovaným tvarom. Návrhy pre výtvarné dotvorenie architektúry sú treťou oblasťou, v ktorej autor vyniká.
Osobnosti dizajnu

Karol Rosmány
Karol Rosmány (1937 - 2022) je slovenský grafický dizajnér a typograf pochádzajúci z Bratislavy. V rokoch 1956 až 1962 študoval architektúru na Slovenskej vysokej škole technickej v Bratislave a popri štúdiu sa začal venovať grafickým úpravám kníh, plagátov a rôznych tlačovín. Po skončení školy pracoval päť rokov ako architekt v projekčnej kancelárii Projektový ústav obchodu v Bratislave a od roku 1967 pôsobí ako grafický dizajnér na voľnej nohe. Vo svojej tvorbe sa venuje predovšetkým knižnej grafike, navrhovaniu značiek a informačných systémov, a aj plagátom, ilustrácii a iným médiám. Graficky sa podieľal na vyše troch tisíckach knižných titulov pre vydavateľstvá Tatran, Smena, Slovenský spisovateľ, Mladé letá, Pallas, Pravda, Práca, Veda či Slovenské pedagogické nakladateľstvo. Významne vynikol aj v tvorbe log – je autorom početných knižných edičných značiek, navrhol logá napríklad pre Hotel Kyjev, Technopol, Inchebu, Motokov Kyjev, vydavateľstvo Archa, nadáciu Pro Slovakia, v zahraničí pre Fiera Miláno a OIKOS Bologna.
Designum

Designum 2/2025

Designum 1/2025

Designum 4/2024
