Newsletter
Výstavy

Slnko ľady láme – život a dielo sochárky Aliny Ferdinandy

Sedimenty sveta

Dizajn bez hraníc
Akcie

Komentovaná prehliadka výstavy NCD24 s kurátorom Jurajom Blaškom v Košiciach

MEDZINÁRODNÁ KONFERENCIA „COMMON SPACE PLATFORM“

Slovensko-nemecký projekt Photography as a Weapon – Bauhaus, Class Struggle and Activism in the Work of Irena Blühová
ECB hľadá dizajn budúcich eurobankoviek – prihlásiť sa môžu aj dizajnéri a dizajnérky zo Slovenska
Dielo dizajnu

Stolovacia súprava s „lodičkovými“ miskami a doštičkami v tvare rybičiek, Stanislav Koreň, 1962
Dielo Stanislava Koreňa môžeme členiť do niekoľkých okruhov so subjektívnymi i spoločenskými problémami. Prvý okruh predstavuje široký súbor predmetov výsostne funkčného zamerania. Patria sem realizácie rozličných stolovacích súprav, príbory i svietniky z ktorých je značná časť v zbierke Slovenského múzea dizajnu. Pri spracovaní materiálu dreva Koreň používa techniku sústruhovania, ktorá najlepšie vyhovuje jeho cieľom. V niektorých prípadoch uskutočňuje i farebnú úpravu povrchu. V Múzeu dizajnu sa nachádza stolovacia súprava misiek a doštičiek na krájanie, so zaujímavým autorským tvarovaním do podoby jednoduchých, geometrizovaných lodičiek (misky) a rybiek (doštičky). Príznačne pre obdobie svojho vzniku je dôraz kladený na prirodzenú krásu materiálu. Druhý okruh tvoria interiérové aj exteriérové plastiky s dekoratívnou funkciou, ktoré zaujmú jednoduchosťou a uvážene štylizovaným tvarom. Návrhy pre výtvarné dotvorenie architektúry sú treťou oblasťou, v ktorej autor vyniká.
Osobnosti dizajnu

Kristína Bartošová
Kristína Bartošová je art direktorka a grafická dizajnérka narodená v Bratislave, žijúca v rakúskom Grazi. Študovala vizuálnu komunikáciu na Vysokej škole výtvarných umení v Bratislave. Jej tvorba siaha od vizuálnych identít, dizajnu publikácií, web dizajnu po lettering a dizajn písma a je charakteristická výraznou typografiou. Jej proces je vždy založený na výskume a konceptualizácii, výsledkom čoho sú silné a zdanlivo jednoduché, nenútené práce. Medzi jej klientov patria New York Times Magazine, Spotify, Harry’s Labs, Oribe, Athletic Greens, Target, Universalmuseum Joanneum a We Are Not Sisters a newyorské agentúry High Tide, Mythology, Creech Studio a Studio Proba. Je tiež kreatívnou riaditeľkou a dizajnérkou amerického lifestylového časopisu Gossamer. Jej práce boli ocenené German Design Award, Joseph Binder Award a vystavené okrem iného v Type Directors Club v New Yorku a Vienna Design Week.
Designum

Designum 2/2025

Designum 1/2025

Designum 4/2024
